بهترین روش از بین بردن موی زاید بدن



نوره چیزی است که برای ازاله‌ی موی بدن آن را به کار می برند. در طب سنتی فایده های بسیاری برای آن برشمرده اند. نوره آهک و زرنیخ به هم ساییده است و از  آن‌جهت  نوره نامیده شده که اندام را روشن و سفید و تازه می‌کند.

استفاده از نوره بهترین روش برای از بین بردن موی زاید بدن است بهترین نوع نوره، نوره ای است که از زرنیخ زرد ساخته شده باشد که نه اذیت می‌کند نه سوزش دارد زود هم عمل می‌کند، البته نوع سبز آن هم خوب است و جواب می دهد.

 

خواص نوره:

            بدن را پاک می کند.

            پریشانی را دفع می کند.

            غصّه را دور می کند.

            آب پشت را زیاد می کند.

            بدن را نیرومند می سازد.

            چربی اطراف کلیه ها را زیاد می کند (منظور از چربی، آخرین پوشش کلیه چربی کنار کلیوی است. چربی کنار کلیوی بیشتر درعقب و پایین کلیه ها دیده می شود و ناودان مجاور مهره ها را پر می کند و بالشتکی برای کلیه هاست).

            بدن را پر گوشت می کند.

 

آداب نوره کشیدن:

            خوب است پیش از مشغول شدن مقداری از نوره را با انگشت بردارد، ببوید و بر نوک بینی بمالد.

            قبل از مالیدن نوره بر بدن این دعا را بخواند: «و صلّی الله علی سُلیمان بن داود کما أَمَرَنا بنوره» «درود خدا بر سلیمان فرزند داود به سبب آنکه ما را به نوره کشیدن فرمان داد»

            نوره کشیدن را از زیر شکم شروع کند.

            در حال نوره کشیدن ننشیند چون ممکن است به بیماری فتق (برآمدگی‌ای که در اثر خارج شدن قسمتی از احشا از محل اصلی خود در ناف، کشالۀ ران و بیضه پیدا می‌شود) مبتلا شود.

            در حال نوره کشیدن مکرر ذکر لا حول و لا قوّة الّا با الله را بگوید. (امام باقر (ع) در تفسیر این ذکر فرمودند: آنجا که قدرتى را به جا صرف کرده و خدا را اطاعت کرده‌اید، این قدرت بر اطاعت، از ناحیه خداست و آنجا که معصیت نکرده‌اید، در حقیقت، عنایت الهى بین شما و آن معصیت حائل شده است. پس «لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم» یعنى: ما توانایی ترک گناه را نداریم مگر به یاری خدا و قدرت انجام طاعت خدا را نداریم مگر با توفیق الهی).

         نوره کشیدن در روز چهارشنبه و جمعه کراهت دارد.

         برای از بین رفتن بوی نوره خوب است که بعد از نوره کشیدن بر بدن حنا بمالد.